Obchodné podmienky FarmKnapik
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDÁVAJÚCEHO
1 | S t r a n a
Článok 1.
Všeobecné informácie o predávajúcom a orgáne dozoru
1. Predávajúcim na účely týchto všeobecných obchodných podmienok je:
Obchodné meno: FarmKnapik s. r. o.
IČO: 564449500
DIČ: 2122309200
Miesto podnikania: Hromoš 73, 065 45 Plavnica
Zapísaný v: Obchodný register Okresného súdu Preśov oddiel: Sro, vložka č. 48395/P
E-mail: farmknapik@gmail.com
Telefónne číslo: +421 949 276 651
Bankové spojenie: IBAN: SK64 0900 0000 0052 2238 7186, SLSP
Webové sídlo: www.farmknapik.sk
(ďalej v texte len „predávajúci“ alebo „dodávateľ“).
2. Orgán výkonu dozoru nad dodržiavaním povinností ustanovených zákonom č. 250/2007 Z.z.
o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch
v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a orgán dohľadu nad
dodržiavaním povinností ustanovených zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len
„Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho“) je:
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
Sídlo: Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1
Telefónne číslo: 051/772 15 97
E-mail: pr@soi.sk
(ďalej len „SOI“).
Článok 2.
Úvodné ustanovenie a vymedzenie základných pojmov
1. Tieto všeobecného obchodné podmienky upravujú:
- proces nákupu tovaru spotrebiteľom;
- proces nákupu tovaru podnikateľom, ktorý nie je spotrebiteľom;
- podmienky predaja a nákupu tovaru;
- práva a povinnosti zmluvných strán, t.j. kupujúceho a predávajúceho vyplývajúce z kúpnej
zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je záväzok predávajúceho dodať
tovar kupujúcemu a záväzok kupujúceho zaplatiť dojednanú kúpnu cenu.
2. Skratkou VOP sa rozumejú všeobecné obchodné podmienky.
3. Webovým sídlom predávajúceho sa rozumie https://farmknapik.sk/ alebo príslušná sociálna
sieť s názvom FarmKnapik, ktorá slúži predávajúcemu na propagáciu a predaj tovaru.
4. Účelom týchto VOP v spojení s informáciami obsiahnutými na webovom sídle predávajúceho je
splnenie povinností predávajúceho vo vzťahu k spotrebiteľovi v zmysle ust. § 10a Zákona o ochrane
spotrebiteľa a ust. § 3 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho.
5. Zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie Kúpna zmluva, ak nie je výslovne určené inak.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDÁVAJÚCEHO
2 | S t r a n a
6. Zmluva uzavretá medzi kupujúcim a predávajúcim napĺňa legálnu definíciu zmluvy uzavretej
na diaľku v zmysle ust. § 2 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho.
7. Objednávka je prejav vôle kupujúceho uzatvoriť Zmluvu.
8. Tovar je predmet kúpnej zmluvy ponúkaný predávajúcim. Tovarom sa rozumejú najmä
priesady rastlín, semená rastlín, čerstvá zelenina a pod.
9. Predajnou cenou sa rozumie celková cena za predmet kúpnej zmluvy bez ceny dopravného.
10. Dopravným sa rozumejú náklady spojené s odoslaním a doručením tovaru kupujúcemu.
11. Predávajúci pri uzatváraní a plnení Zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti vo svojom mene a na svoj účet.
12. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá je na účely Zmluvy v postavení kupujúceho, a ktorej tento
tovar neslúži na výkon podnikania.
13. Kupujúcim môže byť okrem spotrebiteľa aj subjekt, ktorý koná v rámci svojej podnikateľskej
činnosti.
Článok 3.
Objednávka a uzavretie Zmluvy
1. Právny vzťah založený Zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim, ak je spotrebiteľom, sa
spravuje ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb
na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, pri rešpektovaní Zákona o ochrane
spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“).
2. Právny vzťah založený Zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom,
sa spravuje ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len „Obchodný zákonník“)
a subsidiárne ustanoveniami Občianskeho zákonníka.
3. Kupujúci si objednáva tovar od predávajúceho telefonicky, sms správou, prostredníctvom
webového sídla, e-mailom, prípadne osobne v mieste podnikania predávajúceho na základe vopred
dohodnutého času a to podľa podmienok, ktoré sú obsiahnuté v týchto VOP.
4. Popis tovaru, jeho charakteristika, fotografia tovaru, cena bez dopravného a jeho dostupnosť na
sklade sú uvedené na webovom sídle pri tom ktorom tovare.
5. Nákup tovaru prostredníctvom webového sídla nie je podmienený registráciou kupujúceho na
webovom sídle. V prípade dobrovoľnej registrácie je kupujúci povinný vyplniť údaje, ktoré od neho
webové sídlo vyžaduje. Po úspešnej registrácii bude kupujúcemu automaticky odoslaný potvrdzujúci
e-mail, ktorý obsahuje url adresu s poučením o možnosti prihlásiť sa na webovom sídle
prostredníctvom e-mailovej adresy a hesla.
6. Po úspešnej registrácii bude mať kupujúci prístup k svojmu kontu, prostredníctvom ktorého sa
bude pri nákupoch hlásiť na webovom sídle. Pri každom z ďalších nákupov sa kupujúci viac
neregistruje, postačuje, aby sa prostredníctvom svojich prihlasovacích údajov prihlásil k existujúcemu
kontu na webovom sídle.
7. Po potvrdení kolónky s názvom „Objednať“ je tovar automaticky vložený do nákupného košíka
konkrétneho kupujúceho. Pri vytváraní objednávky je tento nákupný košík kedykoľvek prístupný
k nahliadnutiu kupujúcemu, a to aj po navrátení do ponukového listu.
8. Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu v hotovosti alebo kartou s vystaveným pokladničným
dokladom pri osobnom odbere, bankovým prevodom, prípadne faktúrou so splatnosťou 7 respektíve
14 kalendárnych dní odo dňa jej vystavenia. Záväzný dátum splatnosti je uvedený na každej faktúre
vyhotovenej predávajúcim. Pri zasielaní tovaru sa predávajúci zaväzuje po potvrdení úhrady platby
tovar zabaliť a zabezpečiť jeho dodanie na miesto určené kupujúcim. Ak je požadované miesto
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDÁVAJÚCEHO
3 | S t r a n a
dodania odlišné od miesta bydliska/prevádzky kupujúceho, kupujúci uvedie tieto skutočnosti
v objednávke vyplnením príslušných kolóniek.
9. Vzťah medzi predávajúcim a prepravnou spoločnosťou GLS General Logistics System Slovakia
s.r.o. je založený zmluvou o preprave a v rovine ochrany osobných údajov je tento právny vzťah
upravený zmluvou o spracúvaní osobných údajov v zmysle ust. § 34 ods. 3 zákona č. 18/2018 Z.z.
o ochrane osobných údajov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“).
10. Dokončenie objednávky kupujúci realizuje zakliknutím na odkaz „Objednávka s povinnosťou
platby“. Pred uvedeným úkonom je kupujúci povinný oboznámiť sa s týmito všeobecnými
obchodnými podmienkami, a potvrdiť toto oboznámenie sa zakliknutím na odkaz „Potvrdzujem, že
som bol/a oboznámený/á so Všeobecnými obchodnými podmienkami e-shopu zverejnenými na webovom sídle.“ .
11. Potvrdením objednávky stlačením tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ kupujúci
potvrdzuje, že bol oboznámený s vlastnosťami tovaru a celkovej cene, ktorú je kupujúci povinný
uhradiť.
12. Predávajúci po potvrdení tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ zašle kupujúcemu
potvrdenie objednávky s informáciami o objednávke, znenie všeobecných obchodných podmienok
a reklamačný poriadok, ktorý tvorí jeho neoddeliteľnú súčasť.
13. Zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa považuje za uzavretú doručením potvrdenia
o prijatí objednávky, znenia všeobecných obchodných podmienok, reklamačného poriadku.
Predmetom zmluvy je dodanie tovaru, ktorého vlastnosti sú vyšpecifikované v ponukovom liste pri
každom tovare jednotlivo, predávajúcim a záväzok kupujúceho zaplatiť cenu tam uvedenú a prevziať
tovar od prepravnej spoločnosti.
Článok 4.
Práva a povinnosti predávajúceho
1. Predávajúci je povinný:
a) dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom
množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho
uchovanie a ochranu;
b) zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR;
c) bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť
kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči prostredníctvom e-mailu;
d) odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe
dodací list a faktúru.
2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný
tovar.
3. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu nedostupnosti tovaru, nie je schopný
dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je
uvedená na webovom sídle, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní
objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a uhradená kúpna cena bude
vrátená v lehote do 14 dní od storna objednávky na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim
nedohodne inak.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo požadovať od objednávateľa primeranú zálohu (obvykle vo
výške 50 % z hodnoty objednávky) na zabezpečenie objednávky a to hlavne v prípade neštandardnej
objednávky (napr. objednávky nad 100 eur alebo tovaru jedného druhu v neprimeranom množstve)
od zákazníka bez nákupnej histórie u predávajúceho.
Článok 5.
Práva a povinnosti kupujúceho
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDÁVAJÚCEHO
4 | S t r a n a
1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený o tom, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť
kúpnu cenu.
2. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný tovar;
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane
nákladov na doručenie tovaru;
c) potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej
osoby.
3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom
zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
4. Kupujúci – spotrebiteľ, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je
spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona
391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). Návrh môže spotrebiteľ
podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
5. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov
RSO (riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK .
6. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní
a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania
alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim,
vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne
riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka
sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať
úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
7. Kupujúci má právo odvolať, resp. stornovať odoslanú objednávku do momentu jej vybavenia,
t.j. odoslania na dodaciu adresu.
8. Kupujúci je oboznámený, že v prípade, že bezdôvodne odmietne tovar od dopravcu, t.j.
neoznámi včas a riadnym spôsobom, že si zásielku nemôže prevziať, je predávajúci oprávnený
požadovať úhradu nákladov vynaložených na odoslanie objednávky kupujúcemu. Tieto náklady
odošle predávajúci vo forme faktúry na adresu zákazníka a zákazník je povinný ju bezodkladne
uhradiť.
Článok 6.
Platobné a dodacie podmienky
1. Cenu podľa objednávky môže kupujúci uhradiť:
a) v hotovosti;
b) platobnou kartou;
c) bankovým prevodom na základe faktúry vystavenej predávajúcim.
2. Predávajúci zhromažďuje objednávky od kupujúcich v pravidelne sa opakujúcom intervale na
týždennej báze, t.j. pri objednávkach uskutočnených do stredy 15:00 sa predávajúci zaväzuje dodať
kupujúcemu objednaný tovar v rámci SR v lehote 2 pracovných dní od ukončenia prijímania
objednávok.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDÁVAJÚCEHO
5 | S t r a n a
3. V prípade tovaru na objednávku, ktorým je vypestovanie rastlín, upresní predávajúci
predpokladanú dobu dodania v potvrdení objednávky.
4. Kupujúci berie na vedomie, že objednávanie jednotlivých druhov rastlín závisí od
štandardných agrotechnických termínov, počasia a spôsobu pestovania konkrétnej rastliny alebo
druhu rastlín.
5. Pri nákupe tovaru je kupujúci uzrozumený s tým, že pestovaný tovar je nevyhnutné rezervovať
minimálne 15 dní pred jeho odoslaním kupujúcemu.
6. Predávajúci dodá tovar kupujúcemu na adresu uvedenú ako dodacia adresa. Dodanie tovaru
bude uskutočnené prepravnou spoločnosťou.
7. Kupujúci sa zaväzuje uhradiť náklady na doručenie tovaru v rámci SR, ktoré sú predávajúcim
určené nasledovne: pri objednávke do 2 kg vrátane predstavujú náklady na dopravu 5,50,- EUR a pri
objednávke, ktorej hmotnosť prevyšuje 2 kg sú náklady na dopravu vo výške 6,- EUR.
Článok 7.
Poučenie spotrebiteľa o práve odstúpiť od zmluvy
pri tovare, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze
1. Predávajúci ponúka prostredníctvom svojho e-shopu a sociálnych sietí tiež tovar, ktorý
podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.
2. Od zmluvy, predmetom ktorej je tovar v zmysle predošlého odseku, spotrebiteľ nemá právo
odstúpiť bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Článok 8.
Poučenie spotrebiteľa o práve odstúpiť od zmluvy
1. Od zmluvy, predmetom ktorej je tovar ako semená rastlín a pod., t.j. tovar, ktorý nepodlieha
rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť do 14 dní odo dňa prevzatia
tovaru.
2. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi informácie o jeho práve odstúpiť od zmluvy,
podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; predávajúci zároveň
poskytne spotrebiteľovi formulár na odstúpenie od zmluvy.
3. Ak predávajúci poskytol informácie podľa odseku 2. až dodatočne, najneskôr však do 12
mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1. , lehota na odstúpenie
od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
4. Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa odseku 2. ani v dodatočnej lehote
podľa odseku 3., lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1. .
5. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru.
6. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
7. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe
alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebiteľ môže rovnako použiť formulár na
odstúpenie od zmluvy podľa prílohy, ktorá je zverejnená na webovom sídle predávajúceho.
8. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od
zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
9. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy
považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ
vie preukázať jeho odoslanie na adresu oznámenú spotrebiteľovi predávajúcim alebo na adresu, ktorej
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDÁVAJÚCEHO
6 | S t r a n a
zmena bola spotrebiteľovi náležite oznámená predávajúcim po uzavretí zmluvy. Ak poštovú zásielku,
ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať predávajúcemu, oznámenie o
odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania predávajúcemu na adresu podľa
prvej vety.
10. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca
so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Od spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady
alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy.
11. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
Článok 9.
Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy
1. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe
zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov
a poplatkov.
2. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký
použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s
predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne
ďalšie poplatky.
3. Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne
zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a
nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
4. Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť
spotrebiteľovi platby podľa odseku 1. pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ
nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne
osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Článok 10.
Povinnosti spotrebiteľa pri odstúpení od zmluvy
1. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru na adresu
FarmKnapik s. r. o. , Hromoš 73, 065 45 Plavnica. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
2. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo
osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude
znášať sám, alebo ak neposkytol spotrebiteľovi informáciu o tom, že ak spotrebiteľ odstúpi od
zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu.
3. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil
informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.
4. Uplatnenie práva spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy nesmie mať pre spotrebiteľa za následok
vznik ďalších nákladov ani iných povinností pre spotrebiteľa.
5. Vrátený tovar nesmie byť poškodený a musí byť zaslaný predávajúcemu spolu s dokladom
o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou, obalom atď. Za zníženie hodnoty tovaru,
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDÁVAJÚCEHO
7 | S t r a n a
ktoré nevzniklo bežným opotrebením počas používania v lehote na odstúpenie, zodpovedá
spotrebiteľ.
Článok 11.
Spracúvanie osobných údajov
1. Právny vzťah medzi predávajúcim ako prevádzkovateľom a kupujúcim ako fyzickou osobou,
nepodnikateľom, ktorej osobné údaje sú spracúvané, je regulovaný zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane
osobných údajov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov“).
2. Osobné údaje kupujúceho ako fyzickej osoby nepodnikateľa na účely objednania tovaru
spracúva prevádzkovateľ na právnom základe ust. § 13 ods. 1 písm. b) Zákona o ochrane osobných
údajov, a síce ide o údaje nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba,
alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby v spojení
s ust. § 13 ods. 1 písm. c) Zákona o ochrane osobných údajov, v zmysle ktorého spracúvanie osobných
údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská
republika viazaná a ust. § 13 ods. 1 písm. f) Zákona o ochrane osobných údajov, v súlade s ktorým
spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo
tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej
osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobou dieťa; tento právny
základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh a ust.
§ 13 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane osobných údajov, v zmysle ktorého dotknutá osoba vyjadrila
súhlas so spracúvaním osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel. Ide o osobné údaje
kupujúceho v nasledovnom rozsahu: meno, priezvisko, adresa trvalého bydliska a osobné údaje
kupujúceho, ktoré uvádza v správe pre prevádzkovateľa. Účelom spracúvania osobných údajov je
Evidencia odoslanej a prijatej pošty.
3. Osobné údaje kupujúceho ako fyzickej osoby nepodnikateľa na účely vyhotovenia faktúr
a iných daňových dokladov spracúva prevádzkovateľ na právnom základe ust. § 13 ods. 1 písm. c)
Zákona o ochrane osobných údajov, v zmysle ktorého spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné
podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná
v spojení s ust. § 13 ods. 1 písm. b) Zákona o ochrane osobných údajov, a síce ide o údaje nevyhnutné
na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred
uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby. Ide o osobné údaje kupujúceho
v nasledovnom rozsahu: meno, priezvisko, adresa trvalého bydliska. Účelom spracúvania osobných
údajov je Spracovanie účtovných dokladov.
4. Osobné údaje kupujúceho ako fyzickej osoby nepodnikateľa na účely evidencie doručených
a prijatých správ v elektronickej podobe spracúva prevádzkovateľ na právnom základe ust. § 13 ods. 1
písm. b) Zákona o ochrane osobných údajov, a síce ide o údaje nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej
zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na
základe žiadosti dotknutej osoby v spojení s ust. § 13 ods. 1 písm. c) Zákona o ochrane osobných
údajov, v zmysle ktorého spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu
alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná a ust. § 13 ods. 1 písm. f) Zákona
o ochrane osobných údajov, v súlade s ktorým spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel
oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami
prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je
dotknutou osobou dieťa; tento právny základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi
verejnej moci pri plnení ich úloh a ust. § 13 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane osobných údajov,
v zmysle ktorého dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním osobných údajov aspoň na jeden
konkrétny účel. Ide o osobné údaje kupujúceho v nasledovnom rozsahu: meno, e-mail, IP adresa.
Účelom spracúvania osobných údajov je Evidencia doručenej a prijatej pošty v elektronickej podobe.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDÁVAJÚCEHO
8 | S t r a n a
5. Osobné údaje kupujúceho ako fyzickej osoby nepodnikateľa na účely evidencie telefónnych a e-
mailových kontaktov spracúva prevádzkovateľ na právnom základe ust. § 13 ods. 1 písm. b) Zákona
o ochrane osobných údajov, a síce ide o údaje nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou
stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe
žiadosti dotknutej osoby v spojení s ust. § 13 ods. 1 písm. c) Zákona o ochrane osobných údajov,
v zmysle ktorého spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo
medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná a ust. § 13 ods. 1 písm. f) Zákona
o ochrane osobných údajov, v súlade s ktorým spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel
oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami
prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je
dotknutou osobou dieťa; tento právny základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi
verejnej moci pri plnení ich úloh. Ide o osobné údaje kupujúceho v nasledovnom rozsahu: meno,
priezvisko, e-mail, telefónny kontakt. Účelom spracúvania osobných údajov je Evidencia telefónnych
a e-mailových kontaktov.
6. Osobné údaje kupujúceho ako fyzickej osoby nepodnikateľa na účely evidovania reklamácií
spracúva prevádzkovateľ na právnom základe ust. § 13 ods. 1 písm. c) Zákona o ochrane osobných
údajov, a síce spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu alebo
medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná. Ide o osobné údaje kupujúceho
v nasledovnom rozsahu: meno, priezvisko, e-mail, telefónny kontakt, adresa trvalého bydliska.
Účelom spracúvania osobných údajov je Evidencia o reklamáciách a odstúpeniach od zmluvy.
7. Osobné údaje kupujúceho ako fyzickej osoby nepodnikateľa na účely registrácie zákazníkov
spracúva prevádzkovateľ na právnom základe ust. § 13 ods. 1 písm. b) Zákona o ochrane osobných
údajov a síce ide o údaje nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba.
Ide o osobné údaje kupujúceho v nasledovnom rozsahu: meno, priezvisko, e-mail, telefónny kontakt,
adresa trvalého bydliska, IP adresa. Účelom spracúvania osobných údajov je Evidencia na účely
registrácie zákazníkov.
8. Osobné údaje kupujúceho ako fyzickej osoby nepodnikateľa na účely zasielania noviniek a akcií
prostredníctvom e-mailu spracúva prevádzkovateľ na právnom základe ust. § 13 ods. 1 písm. f)
Zákona o ochrane osobných údajov, v súlade s ktorým spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné
na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito
záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov,
najmä ak je dotknutou osobou dieťa; tento právny základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných
údajov orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh v spojení s ust. § 13 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane
osobných údajov, v zmysle ktorého dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním osobných údajov
aspoň na jeden konkrétny účel. Ide o osobné údaje kupujúceho v nasledovnom rozsahu: e-mail, IP
adresa. Účelom spracúvania osobných údajov je Evidencia na účely zasielania noviniek a akcií
prostredníctvom e-mailu.
9. Osobné údaje kupujúceho ako fyzickej osoby nepodnikateľa na účely zlepšovania služieb
poskytovaných prevádzkovateľom využívaním cookies súborov spracúva prevádzkovateľ na
právnom základe ust. § 13 ods. 1 písm. f) Zákona o ochrane osobných údajov, v súlade s ktorým
spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo
tretej strany okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo práva dotknutej
osoby vyžadujúce si ochranu osobných údajov, najmä ak je dotknutou osobou dieťa; tento právny
základ sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh
v spojení s ust. § 13 ods. 1 písm. a) Zákona o ochrane osobných údajov, v zmysle ktorého dotknutá
osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel. Ide o osobné
údaje kupujúceho v nasledovnom rozsahu: IP adresa. Účelom spracúvania osobných údajov je
Evidencia dostupných dátových súborov- cookies na účely zlepšovania služieb poskytovaných
prevádzkovateľom.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PREDÁVAJÚCEHO
9 | S t r a n a
Článok 12.
Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia
zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke respektíve sociálnej sieti
predávajúceho.
2. Tieto VOP predstavujú nevyhnutnú súčasť zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, pričom
akýkoľvek odklon od predmetných ustanovení je možný len po vzájomnom písomnom dojednaní
zmluvných strán.
3. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP je Reklamačný poriadok zverejnený na webovom sídle
predávajúceho.
4. Kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu sa spravujú príslušnými
ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj zákona č. 40/1964 Z. z.
Občiansky zákonník a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“)
upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim
a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak nie je
zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými
podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník, v platnom znení.
5. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním
záväznej elektronickej objednávky kupujúcim.
6. Objednávateľ zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto
Všeobecné obchodné podmienky prečítal, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
V Plavnici, dňa 1.11.2024
..........................................................................
FarmKnapik