Reklamačné podmienky
REKLAMAČNÝ PORIADOK
podľa ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov
1 | S t r a n a
Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje
právo ich kedykoľvek meniť, o čom kupujúceho vhodným spôsobom upovedomí.
Článok 1.
Všeobecné informácie o podnikateľovi
Obchodné meno: Peter Knapik - FarmKnapik
IČO: 52 577 295
DIČ: 1120207484
Miesto podnikania: Hromoš 73, 065 45 Plavnica
Zapísaný v: Okresný úrad Stará Ľubovňa, číslo živnostenského registra: 710-17070
E-mail: farmknapik@gmail.com
Telefónne číslo: +421 949 276 651
Bankové spojenie: IBAN: SK37 8330 0027 0209 1858, Fio Banka a.s., SWIFT: FIOSKBA
Webové sídlo: www.farmknapik.sk
(ďalej aj „podnikateľ“ alebo „predávajúci“).
Článok 2.
Úvodné ustanovenie a vymedzenie základných pojmov
1. Týmto dokumentom podnikateľ informuje kupujúceho ako spotrebiteľa o podmienkach
a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
2. Reklamáciou sa rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru.
3. Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť,
množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým
normám.
4. Podnikateľ je povinný predávať tovar v správnej hmotnosti, miere alebo v správnom množstve
a umožniť spotrebiteľovi prekontrolovať si správnosť týchto údajov.
5. Podnikateľ je povinný predávať tovar v bežnej kvalite; ak kvalita nie je predpísaná, môže
predávajúci predávať tovary v nižšej ako bežnej kvalite, len ak spotrebiteľa upozorní na všetky
rozdiely.
6. Neporušenosť obalu je kupujúci povinný skontrolovať už pri jeho preberaní od dopravcu.
Kupujúci svojím podpisom dopravcovi prehlasuje, že obal prevzal nepoškodený.
Článok 3.
Prevencia
1. Spotrebiteľ pri výbere tovaru zohľadňuje druh produktu tak, aby tieto skutočnosti zodpovedali
jeho potrebám.
2. Spotrebiteľ je povinný tovar skladovať podľa pokynov uvedených na jeho obale. Len tovar,
ktorý zohľadňuje uvedené, je spôsobilý naplniť jeho úžitkovú hodnotu.
3. Počas doby užívania je spotrebiteľ povinný venovať pozornosť pravidlám užívania tohto
tovaru. Faktory, ktoré nepriaznivo ovplyvňujú životnosť produktu je potrebné zohľadniť s osobitným
zreteľom.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
podľa ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov
2 | S t r a n a
Článok 4.
Podmienky reklamácie
1. Podnikateľ zodpovedá za vady, ktorá má predaná vec pri prevzatí spotrebiteľom. Pri veciach
predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
2. Kupujúci je povinný oznámiť vady predávajúcemu bezodkladne po ich zistení.
3. Ak kupujúci je spotrebiteľom (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania), záručná doba pokiaľ ide o vady vyplývajúce
z kúpnej zmluvy je 24 mesiacov, a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa, Občianskeho
zákonníka a tohto reklamačného poriadku.
4. Ak je kupujúci podnikateľom a teda koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, záručná doba
pokiaľ ide o vady vyplývajúce z kúpnej zmluvy je 12 mesiacov a postupuje sa v zmysle Obchodného
zákonníka.
5. Ak má tovar na obale vyznačený dátum minimálnej trvanlivosti, alebo dátum spotreby, práva
zo zodpovednosti za vady pri týchto veciach musí kupujúci uplatniť bezodkladne, najneskôr do
uplynutia tohto dátumu spotreby alebo minimálnej trvanlivosti u predávajúceho.
6. Pri tovaroch, ktoré podliehajú rýchlej skaze alebo zníženiu akosti, musia byť práva zo
zodpovednosti za vady uplatnené najneskôr deň nasledujúci po prevzatí tovaru kupujúcim, inak
práva zanikajú.
7. Ak dôjde k výmene veci, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci.
8. Reklamáciu je možné uplatniť na adrese, ktorá je v Článku 1. Reklamačného poriadku označená
ako miesto podnikania predávajúceho. Reklamovaný tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas
prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru
je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo je potrebné priložiť
reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe. Túto reklamáciu je potrebné zaslať písomne poštou,
prípadne doručiť osobne.
9. Predávajúci je povinný stanoviť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do
troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V prípade, ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie tovaru najneskôr do tridsiatich dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí
tridsaťdňovej lehoty na vybavenie reklamácie, má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude
mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
10. Predávajúci sa zaväzuje potvrdiť prijatie reklamácie kupujúcemu vo vhodnej forme. Za deň
uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Potvrdenie o prijatí reklamácie je
predávajúci povinný doručiť kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr spolu s dokladom
o vybavení reklamácie.
Článok 5.
Vylúčenie zodpovednosti za vady
1. Nárok zo zodpovednosti nie je možné uplatniť z dôvodu užívania nasledovným spôsobom:
- mechanické poškodenie kupujúcim;
- nesprávne zaobchádzanie;
- používanie tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými
a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru;
- používanie tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými
zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením
záručných podmienok.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
podľa ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov
3 | S t r a n a
2. Nárok zo zodpovednosti za vady rovnako nie je možné uplatniť v prípade vád vzniknutých pri
živelnej pohrome.
3. Rovnako nie je možné uplatniť nárok zo zodpovednosti za vady v prípade bežného opotrebenia
tovaru (alebo jeho časti), ktoré je spôsobené používaním tovaru.
Článok 6.
Práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti za odstrániteľné vady
1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne
odstránenia. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len
súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru alebo závažnosť vady.
3. Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec sa bezvadnú, ak to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
4. Ak ide o odstrániteľné vady, avšak pre ich opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre
väčší počet vád, nemožno vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od
zmluvy odstúpiť.
Článok 7.
Práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti za neodstrániteľné vady
1. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako
vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
2. Ak ide o neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
V Plavnici, dňa 22.5.2024
.............................................................................
Peter Knapik - FarmKnapik